Gallery

Testimonials

Laura’s yoga is an avenue to pure joy. She and I did yoga in her studio at a time when I had many limitations from a neurological condition that affects balance and coordination. Together we found pose after pose that strengthened and elevated my abilities. Once I called Laura my “human prop.”
Laura understands the anatomy behind yoga as she helps us move body with breath. My confidence grows as I practice. What a difference this makes in my life!

Florence Ditlow, writer 

Laura Stefani is a truly amazing yoga instructor, and I am so very grateful to have been introduced to her approach. When we meet each week via Zoom, Laura takes the time to understand what I may need that day, and then leads me through yoga postures that help me feel better, stronger, more energized, and more joyful.  Laura teaches in the most compassionate and caring way, always mindful of what would be best for me, so that each yoga practice is unique and beautiful.  Studying with Laura has completely changed my commitment to yoga and I look forward to every session.
Sharon Kathryn D’Agostino, Founder of SayItForward.org 

One day, by chance, I tried a yoga class in a public park and there I found the teacher I was looking for, Laura. Now yoga and Laura are a part of my life with different benefits: the physical tonification and relaxation, the control of the mind and the ability to listen to my body. Every class is different and unexpected. At the end, I always get to know a new piece of myself and I float in a state of inner happiness. 
Manuela Camalori, radiologist 

Laura è la migliore istruttrice che abbia mai incontrato. Lo yoga è per lei anche un modo di entrare in relazione con le persone, di vederle, di riconoscerle, di dar loro uno strumento per attraversare quel che stanno attraversando, per sentire di avere nel proprio corpo, nel proprio respiro, un alleato, una casa, un riparo, e una possibilità di interazione, di intervento, una strada da percorrere. O almeno, questo è quel che sembra a me. Laura unisce lo yoga allo studio delle neuroscienze e ad altre attività di indagine sull’essere umano e le sue relazioni con gli altri e con il mondo, e questa modalità eclettica è molto interessante per una come me. Durante la lezione ha molto rispetto della persona con cui pratica, del suo corpo e del suo stato emotivo, ci sono in lei una cura, una gentilezza, unite a una grande competenza e solidità, che non avevo mai sperimentato prima durante un’attività che coinvolgesse il corpo. Con Laura si instaura sempre un dialogo, che nasce dallo yoga, sembra allontanarsene per abbracciare l’esistente, ma in fondo torna lì, in quella pratica, in quell’esperienza, in quell’opportunità, perché nello yoga Laura ha fiducia. Da quando la conosco, ne ho un po’ anche io. 
Rosella Postorino, writer 


Lotus in the mud

May we exist like the lotus, at ease in the muddy water.